Търнак се нареди сред уникалните европейски селища

Село Търнак е удостоено със ЗЛАТЕН ПЕЧАТ за Уникално европейско селище с културно и историческо значение

четвъртък, 15 юли 2010 г.

Петър Доневски представи новата си книга в София

в. Вестител
На 7 юни в Националния литературен салон “Старинния файтон” в София бе представена новата книга “Уморени пътища” на нашия земляк Петър Доневски. Събитието уважиха не само любители на словото, а и творци като известните Матей Шопкин и Никола Инджов, от белослатинския край – Дамян Францов и Пенка Чернева, представители на Врачанското издателство „Медиа груп”, което е издало книгата, със самия му шеф Иво Йорданов. Присъстваха и земляци от родното му село Търнак, заедно с кмета Георги Кирков, роднини и приятели, както и представители на Община Бяла Слатина. С тяхно съдействие и лично на кмета – инж. Венцислав Василев, както и на народния представител Георги Божинов и кмета на Община Борован Петър Цветковски книгата „Уморени пътища” стана факт.
Изказвания на уважение и радост отправиха Никола Инджов, Матей Шопкин, Петко Тотев, Христо Цеков, Иво Йорданов и др.
С пожелание за здраве, нови творчески успехи и поетичен поглед към живота ни се обърна към автора кметът на родното му село Търнак Георги Кирков.
За Белослатинския край Петър Доневски разказа: „Ходил съм на много места, обиколил съм и градове, и държави, но винаги съм се завръщал в България. Някаква магия ме теглеше вечно към нея и към родния ми край. Преклонението и обичта ми ме карат да мисля, че не мога да напусна Родината и бащиното си гнездо, защото тук съм се родил, израсъл и побелял.”

Няма коментари:

Публикуване на коментар